اینترنت با سرعت

بعد از مدت ها سر و کله زدن با دیال آپ و سرعت فوق العاده کم به اینترنت با سرعت بیشتری دسترسی پیدا کردم. بودن در لینوکس فدورا و کمک در ترجمه برنامه های مختلف نیازمند داشتن ارتباط با سرعت بالا بود که خوشبختانه مدتی است که این مهم با اتصال از طریق وایرلس تحقق یافت.
بعد از حدود هشت سال که با سرعت های لاکپشتی در این شهر و شهرهای دیگر به اینترنت دسترسی پیدا می کردم خوشبختانه این اولین هفته ای است که اینترنت با سرعت بالاتر را تجربه می کنم. حتی زمانی که در دانشگاه بود اگر به هزاران زحمت یک سیستم خالی به دست می آمد چون استفاده کنندگان زیادی از پهنای باند محدود دانشگاه استفاده می کردند باز هم چندان توفیری با دیال آپ نداشت.
اگر کسی در روز فقط با یک ساعت کار در شبکه جهانی اینترنت می تواند نیازهای خود را مرتفع کند ولی امثال من که بیشترین اوقات زندگی شان پشت سیستم ها می گذرانند داشتن یک اتصال با سرعت بالا یک ضرورت است.
نکته دیگری که می خواهم به آن اشاره کنم مسئله رشد جنون آمیز تولید محتوا در اینترنت است. اگر قبلا فرد بیشترین چیزی که در اینترنت به آن نیاز داشت که آن را دانلود کند یک فایل پی‌دی‌اف بود و حداکثر هر چند ماهی به روز رسانی انتی ویروس یا ویندوز، امروزه باید گفت یک کامپیوتر بدون اینترنت اسباب بازی بیش نیست. الان برای به روز رسانی و رفع مشکلاتی احتمالی در هر نوع سیستم عاملی چه از نوع ویندوز یا لینوکس شما باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. داشتن سرعت بالا برای رفع چنین نیازهای یکی ازضرورت های انکار ناپذیر است.
در آخر قصد دارم از مدیریت شرکت پیام بلوچ جناب آقای شهرام ریگی به خاطر مساعدت های بیشمار در فراهم آوردن چنین ارتباطی تشکر کنم.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *