اولین دوره گنو/لینوکس بانوان در ایرانشهر

در تاریخ سوم اردیبهشت اولین جلسهٔ دورهٔ آموزش مقدمات گنو/لینوکس برای بانوان ایرانشهری برگذار شد. پس از شروع موفقیت آمیز این دوره برای آقایان در انتهای سال ۱۳۸۹ با توجه درخواست‌های مکرر بانوان گرامی علاقه‌مند به این سیستم عامل در صدد آن برای برآمدیم تا هرچه زودتر مقدمات این دوره را برای این بخش از جامعه برگذار کنیم.

با توجه به تبلیغات انجام شده و بازخوردهای دوره‌ای که برای آقایان در حال برگذاری است، تعداد  نسبتا  زیادی از بانوان نیز ابراز تمایل برای شرکت در چنین دوره‌ای را داشتند. مخاطبین این دوره از میان اقشار مختلف جامعه با سطح آگاهی کامپیوتری مختلف هستند. از زنان خانه‌دار تا فارق‌ تحصیلان رشته‌های کامپیوتر در میان این جمع حضور دارند. برای بنده چنین حضوری بدین گستردگی و متنوع بسیار جالب بود.

با توجه به دوره فعلی که برای آقایان در حال برگذاری است و بررسی‌ها و بازخورد‌های آن سعی کردیم برای این دوره‌های یک طرح مدون آموزش با محوریت آشنایی با گنو/لینوکس طراحی کنیم. در این دوره افراد با مفاهیم اولیه‌ای مانند گنو،لینوکس و متن باز شروع به یادگیری اصول مندرج در این طرح درسی می کنند. در پایان آنها می توانند با روش‌های گوناگون به اینترنت وصل شوند. در این ضمن افراد با نحوه کار با این سیستم عامل جهت برطرف کردن نیازهای روزمره‌شان آشنا خواهند شد. دوره مورد بحث در سه سطح تئوری،عملی و پروژه کارآموزان با این مباحث برخورد خواهد کرد.

امیدوارم در پایان این دو دوره به توانیم به اهدافی که برای این دوره‌ها در نظر گرفته‌ایم از جمله گسترش فرهنگ گنو در این شهر و این استان قدمی برداریم.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه