چگونه وبلاگ بهتری داشته باشیم

در یادداشت امروز قصد دارم درباره نکته های کلیدی درباره سایت ها و وبلاگ ها مطالبی را بیان کنم. این نکنه ها حاصل بیش از هفت سال تجربه شخص در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب و همچنین نگاه داری سایت های حرفه ای است.

قدم اول
قبل از آنکه شروع به ساختن سایت و یا وبلاگ کنید برای خودتان اهدافی را مشخص کنید. شما باید بدانید چه می خواهد و برای چه می خواهد و چه کسانی مخاطب شما خواهند بود. در  همه رسانه ها عمومی مشخص کردن هدف و شناخت مخاطب دو عنصر بسیار مهم است.
قدم دوم
در چهار چوب از قبل تعیین شده ای حرکت کنید. همانگونه که در قدم اول ذکر شد شما باید هدف خود را از راه اندازی سایت و یا وبلاگ سپس در همان مسیر قدم بردارید تا در میانه راه سرخورده یا گیج نشوید.
قدم سوم
نظارت همیشگی وظیفه کسی است که وبلاگ را سایتی را اداره می کند. شما باید به طور مداوم از آنچه که در سایتتان می گذارد و تحرکات پشت پرده با خبر باشید. سایت و یا وبلاگ مانند یک فروشگاه است شما به عنوان نگهدارنده آن باید به طور مداوم آن را کنترل کنید.
قدم چهارم
همیشه به روز باشید. همیشه سعی کنید در فواصل زمانی مشخص نوشتار و یا سایر بخش های سایت و وبلاگ خودتان را به روز کنید. به روز کردن سایت شما در واقع افزودن موضوعاتی است که شما قبلا درباره آن برنامه ریزی کرده اید. اگر این مرحله را به طور مداوم انجام ندهید به تدریج مخاطبان خود را از دست خواهید داد.
قدم پنجم
 آمارهای بازدید کنندگان را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید.کسانی که به سایت شما مراجعه کرده اند هرکدام اطلاعاتی را به طور اتوماتیکی در اختیار سرور شما می گذارند. مثلا اطلاعاتی از قبیل نوع مرور گر ،نوع سیستم عامل، آی پی و ده ها نمونه اطلاعات دیگر که هر کدام به شما کمک می کند بهتر مخاطبان خود را به شناسید و بر اساس توانایی ها و نیاز های آنها برنامه ریزی کنید
البته درباره سایت ها و وبلاگ نویسی می شود کتاب های زیادی نوشتن ولی برای اینکه اصل کوتاه و موجز سخن گفتن نقص نشود در همین جا بحث را خاتمه می دهم  

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه