نگاهی به انتخابات در آمریکا

تا چند روز دیگر انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برگذار خواهد شد. من هم مدتی است قصد نوشتن یادداشتی در این باره را داشتم. مشغله فردی مانع از نوشتن شد.

یکی از کارهایی که هر روز باید به آن به پردازم خواندن روزنامه ها و مطالبی است که درباره این انتخابات بحث می کنند. از روزنامه وال استریت تا وبلاگ های نومحافظه کار را زیر رو می کنم. برخی نوشته های آنها را از طریق تویتر دنبال می کنم. سخنان و رویدادهایی که درباره این دو نامزد ریاست جمهوری پراکنده می شود معمولا از طریق تویترهای آن دو به ما هم می رسد.

چندین دوره است که انتخابات را در این کشور از طریق رسانه های دنبال می کنم. در این نوشته می خواهم برخی چیزهایی جالبی که در این باره در این انتخاب اخیر دیده ام منعکس کنم. در این انتخابات های همیشه نامزدهای زیر ذره بین های رسانه های هستند. رسانه های از کوچکترین جزییات زندگی آنها خبر و مطلب مخابره می کنند. در همین چند مدت پیش قبل از اینکه اوباما به نمایندگی حزب دموکرات انتخاب شود در زمانی که با هیلاری کلینتون می جنگید سی ان ان درباره مادر بزرگ او مطالبی را منتشر کرده بود. از این گونه مطالب درباره نامزد ها بسیار است. نمونه های از این دست می تواند به گواهی ولادت اوباما,عضویت او در یک حزب سوسیالیست مجهول بودن اصلیت اوباما اشاره کرد.

همه این موارد و حتی موارد جزیی تر نشان دهنده ان است که نامزدهای چه از طریق رسانه ها و چه از طریق رقبا کنترل می شوند. معمولا حمله های شخصی به نامزد رقیب در محافل عمومی از طریق نامزد معاونت ریس جمهور مطرح می شود. سارا پیلین و جوزف بایدن هراز گاهی این حمله ها را به رقبا انجام می دهند.

انچه که در این انتخابات برای من جالب بود کشانده جنگ در صحنه اینترنت است. هر دو نامزد از ظرفیت های موجود در اینترنت برای شناساندن خود به مردم و جذب آنان استفاده می کنند. در بین دو رقیب اوباما در استفاده از اینترنت موفق تر بوده است. موفقیت او در زمینه جمع آوری کمک از طریق اینترنت بسیار بالا بوده است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *