No mirror,No Export,Maybe Community

چند روز پیش با مسئول حقوقی فدورا برای پاره ای از مسایل تماس گرفتم. در همین وبلاگ درباره آن نیز اطلاع رسانی کردم. همانگونه که می دانید ما  مشکلاتی قانونی برای دریافت فدورا داریم. یکی از این مشکلاتی که از جانب قوانین تجاری آمریکا می باشد مسئله انعکاس در ایران است. در تماس قبلی من از مسئولین این کار تقاضا کرده بودم برای ایران یک انعکاس برای سایت فدورا ایجاد کنیم. آخرین جوابی که از مسئول این کار دریافت کردم این است که آنها مجاز به کمک به راه اندازی انعکاس فدورا در ایران نمی باشد. برای توزیع فدورا در ایران همین محدودیت حاکم است.

اگر چه در همان ابتدا با توجه به قوانین تجاری آمریکا  مطمئن بودم که احتمال موافقت با این طرح بسیار کمک است ولی جهت رفع مسئولیت و به چالش کشیدن قوانین و ایجاد آگاهی در افراد دست اندر کار این طرح را ارائه کردم.

تقاضای استفاده از نشان تجاری فدورا جهت استفاده در سایت انجمن فدورا ایران و همچنین استفاده از نام فدورا در اسم دامنه انجمن در حال بررسی است. رئیس هیئت مدیره فدورا در جوابی که برای این تقاضا ارسال کرده بود از درجریان بودن این درخواست  خبر داده است.

بنده در این هفته تقاضای عضویت در گروه سفیران فدورا را دادم. خوشبختانه با پشت سر گذاشتن مراحل مورد نظر به عضویت این گروه در آمدم. هم اکنون من دومین سفیر فدورا در ایران هستم. امیدوارم بتوانم با همکاری همه دوستان در ایران و سرتاسر جهان در گسترش فرهنگ لینوس و به خصوص فدورا گام اساسی بردارم.

English abstract

1. We couldn’t get an official mirror for Iran

2. Our trademark request for Iranian community is processing

3. I’m a new ambassador 🙂

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه