چگونه در لینوکس مشکلات خود را رفع کنیم

سیستم عامل لینوکس یکی از قوی ترین سیستم های عامل به لحاظ پشتیبانی است. کاربران و تولید کنندگان همه سعی دارند به بهترین نحو از مصرف کننده حمایت کنند. پایه تولید و توسعه لینوکس ها در بیشتر موارد کار دسته جمعی افراد مختلف است. انجمن هر لینوکسی که از افراد مختلف با علایق و سلایق مختلف تشکیل شده است همیشه سعی می کند از کاربران خود در استفاده از لینوکس پشتیبانی کنند. برخی کاربران برای آن که مشکلات خود را در سیستم عامل لینوکس رفع کنند دقیقا نمی دانند چگونه کمک بگیرند. این نوشته سعی خواهد کرد به شما روش مطلوبتر کمک گرفتن در لینوکس را یاد دهد.

خودتان به خودتان کمک کنید

همیشه به یاد داشته باشید هیچ کس بهتر از شما به امور سیستم شما آگاه نیست. شاید شما به لحاظ فنی دانش کمی درباره سخت افزار و نرم افزار داشته باشید ولی به یاد داشته باشید این شما بوده اید که این شرایط را برای سیستم خود ایجاد کرده اید. پس همیشه برای آنکه به خودتان کمک کنید یا از دیگران کمک بخواهید به یاد داشته باشید شرایط را کامل برای خود و یا طرف مقابل شرح دهید.

بزرگتر کمک در خود لینوکس موجود است

همه برنامه ها و هسته لینوکس به طور دقیق دارای راهنمایی هایی هستند. پس قبل از آنکه به خودتان زحمت بدهید و در منابع دیگر شروع به گشتن کنید در خود لینوکس برای خودتان راه حل پیدا کنید. مثلا شما دستور خاصی را در لینوکس می دانید و به طور دقیق از استفاده سر در نمی آورید پس کافی است در ابتدای فرمان (man) اضافه کنید تا لینوکس برای شما به طور کامل راهنمای آن دستور را نمایش دهد.

مراجعه به سایت توزیع لینوکس

در اکثر سایت هایی رسمی که توزیع خاصی از لینوکس را تولید می کنند همیشه راهنماها و دستور العمل های برای استفاده درست و رفع عیب های احتمالی موجود است. آن در فرمت های گوناگون موجود هستند فقط کمی در آن سایت جستجو کنید حتما چیزی خواهید یافت.

انجمن (Forum)

چه در سایت اصلی لینوکس خود یا گروه های کاربری می توانید به انجمن های آنجا مراجعه کنید. در بخش مناسب سوال خود را مطرح کنید. همیشه به یاد داشته باشید که باید صبور باشید. همه کسانی که در این جامعه و انجمن ها حضور دارند به خاطر علاقه مند خود به لینوکس این کار را انجام می دهند و به خاطر این کار مزدی دریافت نمی دارد. پس شما نمی توانید از یک داوطلب توقع بیجا داشته باشید.

کانال های (IRC)

همیشه برای هر توزیعی از لینوکس یک کانال آی‌ار‌سی وجود دارد. پس شما می توانید برای گفتگوی برخط به آنجا مراجعه کنید. این که چگونه و به کجا برای دریافت کمک از طریق آی‌ار‌سی مراجعه کنید در سایت آن توزیع لینوکس حتما اطلاعاتی موجود می باشد. وقتی به هر کانال مراجعه می کنید چند نکته را به خاطر داشته باشید. اول آنکه صبور باشد. دوم مشکلات خود را به طور کامل توضیح دهید. سوم هیچگاه برای سوال پرسیدن سوال نکنید بله سوال خود را شفاف مطرح کنید. در هنگامی که مشکلاتی حاد داشتید یا مشکلاتی که باید قدم به قدم با توضیحاتی با رفع شود از کانال های آس‌ار‌سی استفاده کنید.

باگ

اگر مشکل شما تا به این مرحله حل نشده است چنانچه مراحل بالا را به دقت انجام داده باشید به احتمال زیاد شما در لینوکس خود اشکال پیدا کرده اید. اکنون شما می توانید به لینوکس کمک کنید. کافی است به سایت لینوکس خود رفته و به سیستم گزارش ایراد (bug) آنجا مراجعه کنید. با پیدا کردن محل مناسب به طور کامل آنچه را که برای شما در استفاده از برنامه خاص پیش آمده را گزارش دهید. بار دیگر صبور باشید. حتما یک نفر آن گزارش را خواهد خواند و از شما اطلاعات تکمیلی در خواست خواهد کرد. بسته به نوع ایراد ممکن است آن با افزودن به اصلاحیه با در ویرایش بعدی مشکل رفع خواهد شد

English

Title : Getting help

Process :

1. You should help yourself

2. Use (man)

3. Go to official websites

4. Forum

5. IRC

6. bugs

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ دیدگاه

  1. با سلام
    من از سایفون ۳ استفاده میکنم معمولا بعد از اینکه سایفون باز می شد برنامه را روی یکی از مرورگرها اجرا میکرد اما الان بعد از باز شدن سایفون پنجره ای باز می شود که به این نام است.untitled-notepad
    و با این خطا مواجه می شوم the filename directory name or volume labelsyntax is incorrect
    لطفا راهنمایی کنید البته با ویندوز ۸ کار میکنم.
    با تشکر