نقل و انتقال سایت

تقریبا یک ماه پیش سرور مجازی گرفته بود. هدف از خرید آن چند مورد بود. اولین و شاید مهمترین آن داشتن تجربه بر روی سرور آنلاین بود. اگر چه مدت ها است که از سرورهای مشترک و لینوکس خانگی استفاده می کنم ولی کمتر با سرور آنلاین وب با دسترسی رووت کار کرده بود. چون به طور لوکال در خانه به این نوع کارها آشنا بودم درست کردن آن تنظیمات کار چندان سختی نه بود. در اوایل خرید این سرور مشکلاتی زیادی وجود داشت. نسخه سیستم بر روی سنتوس بود. تکنیسین دیتاسنتر بارها برنامه وی‌پی‌اس و پلسک را نصب می کرد و هنوز اشکالاتی در آن نصب وجود داشت. با هزاران زحمت آن سرور راه افتاد. حالا نوبت من بود که باید دوباره بازسازی را شروع می کرد. چون سنتوس و برنامه های سرور قدیمی بودن همه برنامه های اصلی را بار دیگر نصب کردم از جمله پلسک و پی‌اچ‌پی.

دلیل دیگری که می خواستم یک سرور مجازی در اینترنت داشته باشم استفاده از آن جهت راه اندازی یک روبوت آی‌ار‌سی بود. هنگامی که بعد از خرید قوانین و شرایط را مرور می کردم یکی از موارد ممنوع استفاده از روبوت های آی‌ار‌سی بود. این مسئله باعث شد که دیگر به بر روی آن سرور روبوت را راه انداری نکنم.

یکی از دغدغه های همه مدیران سرور کنترل همیشگی برخط بودن شبکه و سایت ها است. من چون در روز باید کارهای زیاد انجام می دهم متاسفانه همیشه به اوضاع سرور رسیدگی نمی کرد. گاهی در اثر همین کنترل نکردن سایت شاید چند مدتی خارج از شبکه می شد. برای اینگونه کارها افراد تمام وقتی لازم است نه کسی مانند من که یک سر و هزاران سودا دارد.

بنابراین تصمیم گرفتم بار دیگر به سراغ هاست مشترک بیایم. این بار تصمیم گرفتم این حساب خودم را که وبلاگم در آن جای دارد را ارتقا و تمدید کنم. همه دلایل بالا که برای رد آن سفارش گفتم و از همه مهمتر قرار دادن سایت لاشار در دیتاسنتر پلنت باعث شد که آن سایت را در کنار همین وبلاگ راه اندازی کنم.

امیدوارم مشکلاتی که از طریق تغییر لینک در این مدت ایجاد شده بود دیگر در اینجا تکرار نشود. زیرا هم چیز در یک جا متمرکز شده است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *