آه باران و خورشید آرزوی من

آه باران
الان که مشغول نوشتن این یادداشت هستم نوای دل انگیز استاد شجریان طنین انداز است. آه باران را با تمام وجود دوست می دارم. امروز که این سی‌دی ها به دستم رسیده اند به طور مداوم آنها را گوش می دهم. خورشید آرزو و آه باران دو سی‌دی هستند که چند روز پیش از طریق وبسایت دل پخش خریداری کردم.

از این که یک وبسایت به طور اختصاصی کارهای استاد شجریان و فرزند ایشان را پخش می کند بسیار خوشحال شدم. چند روز پیش وارد آن سایت شدم و این دو سی‌دی را سفارش دادم. خوشبختانه این بار پست نامهربانی نکرده بود و زود بسته را به دست ما رسانده بود. هرچند قاب یکی از سی‌دی ها کمی شکسته بود.

آه باران مجموعه است که در مایه دشتی می باشد. در این مجموعه بار دیگر صدای جاویدان استاد شجریان با اشعار از رهی معیری، حافظ، عطار و فریدون مشیری با تنطیم مزدا انصاری در هم آمیخته بود تا آه باران شود. بسیار خوشحالم بار دیگر نوای استاد شجریان را شنیدم.

خورشید آرزو نام کنسرتی است که همایون شجریان به همراه گروه دستان در برلین در زمستان ۲۰۰۸ اجرا کرده است. در این مجموعه ساز و آوازها و تصانیف گوناگونی وجود دارد ولی من شخصا تصنیف وطن و مرغ سحر را بسیار دوست می دارم. آهنگسازی این مجموعه بر عهده سعید فرجپوری بوده است و در مایه بیات اصفهان می باشد. مرغ سحر تصنیف جاودانه ای است که با کلام ملک‌الشعرای بهار و آهنگ مرتضی نی داوود بار دیگر توسط فرزند استاد گرانمایه باز خوانی شده است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *