روز کتابخوانی و من

امروز ۲۴ آبان همیشه در تقویم ایران به نام کتاب و کتابخوانی نامیده می شود. هر سال برای تاکید بر مسئله مطالعه در جامعه  این روز را گرامی می دارند. متاسفانه به دلایل گوناگونی کتاب و مطالعه اهمیت خود را در جامعه از دست داده است. یکی از دلایل مشغله های فراوان و دغدغه های مالی است. این روزها کمتر مردم تمایل دارند در سبد خانواده کتاب جای داشته باشد. برداشتن یارانه ها دلیل دیگر بر بی توجه مردم به خرید کتاب است. از زمانی که یارانه ها کاغذ حذف گردیده است شخصا کمتر کتاب خریده ام. هر چند با توجه به قیمت های جهانی ما کتاب ها را به قیمت های تقریبا مناسب دریافت می کنیم ولی این هزینه برای مردم ایران بالا است.
زمانی در ایرانشهر به خاطر دارم نمایشگاه کتابی باز شده بود. در آن زمان مردم استقبال خوبی از آن کردند. هر چند کتاب های خوب کمتر در آن پیدا می شد ولی ایجاد چنین نمایشگاهی به خودی خود مردم زیادی را به کتاب و مطالعه کشانده بود. اینک دیر زمانی است که نمایشگاه کتابی در این شهر برگذار نشده است. به نظر من کارهای از این دست به خودی خود در رشد و تعالی فرهنگ کتاب خوانی تاثیر به سزایی خواهد داشت.
با نگاهی به این یک سال گذشته و بررسی ساعات مطالعه خودم متاسفانه باید بگویم همانند بسیار از مردم این جامعه دچار کمبود ساعت مطالعه هستم. هر چند گاهی کتاب رمانی ، تاریخی یا کتب آموزشی را ورق زده ام ولی باید اعتراف کنم از این مطالعه کم ناراضی هستم. امیدوارم در سال آینده وقتی برای این مناسبت نوشته ای را اینجا می گذارم کتاب های بیشتری را خوانده باشم و در بخش کتاب خانه قرار بدهم.

پ.ن : نوشته من در سال قبل

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *