اولین جشن فدورا-پارسیدورا

در تاریخ هشت مهر به همت انجمن فدورا ایران و موسسه منظومه خرد اولین جشن فدورا و رونمایی پارسیدورا برگذار شد. از زمانی که در جامعه کاربران فدورا فعالیت خود را شروع کردم همیشه داشتن رویدادی برای معرفی فدورا در ایران برایم یک آرزو بود. برای تحقق بخشیدن به این آرزو سال ها تلاش کرده ام. چون فدورا محصول یک شرکت آمریکایی است متاسفانه با مشکل تحریم ها برخوردیم. در همین بلاگ شاهد برخی از مشکلات ما با فدورا و مسایل تحریمی بوده اید. به هر رو باید در تاریخ هشت مهر در موسسه منظومه خرد واقع در ولنجک تهران باید این مراسم را برگذار می کردیم.

روز هفت مهر با چند ساعت تاخیر از فرودگاه زاهدان به سمت تهران پرواز کردیم. ظاهرا داشتن تاخیر برای پروازهای زاهدان-تهران-زاهدان یک امر کاملا عادی است چون در برگشتن حدودا ۴۵ دقیقه تاخیر پرواز داشت. وقتی در مهرآباد به زمین نشستیم ظاهرا مشکلی در درب هواپیما باعث شده بود که باز شدن آن با تاخیری کمی طولانی مواجه شود.

با خاطر کمبود وقت و سایر ناهماهنگی های دیگر نه توانستم در خانه ی معلمی که در نزدیکی موسسه منظومه خرد بود جا رزرو کنم پس زحمت این دو روز بر گردن دوست همیشگی ام محسن سعیدی افتاد. محسن عزیزی برای هماهنگی و برگذاری این مراسم زحمات زیادی را متحمل شده اند که بنده به نوبه خود از طرف جامعه فدورا از ایشان سپاسگذاری می کنم.

در روز همایش با دوستانی که فقط در جامعه مجازی افتخار آشنایی را داشته بود آشنا شدم. بسیار خوشحال شدم که توانستم این مجموعه را از نزدیک ببینم. همایش را با تاخیری نیم ساعته شروع کردیم. خوشبختانه در مکان برگذاری با توجه به هماهنگی های انجام شده دسترسی اینترنت با وای‌فای فراهم شده بود. در اینجا بر خود می دانم که از مسئولین موسسه منطومه خرد به خصوص احسان سلیمانی های عزیز که افتخار آشنایی در این سفر را داشتم تشکر و قدردانی کنم. چنانچه همکاری دوستان ما در خرد نبود ما نمی توانستیم به موقع و آبرومندانه این اولین مراسم را برای فدورا – پارسیدورا داشته باشیم.

مراسم در دو بخش برگذار شد. بخش اول با سخنان محسن عزیز که درباره فدورا و جامعه آن آغاز شد. در ادامه هدایت عزیز که برای تولید پارسیدورا زحمات زیادی را متحمل شده بود مختصری درباره آن سخن گفت. بعدا سرکار خانم خانی درباره کرنل ارائه ای داشتند. بعدا از این توضیحات بخش اول برنامه به پایان رسید در راه روی سالن با دوستان زیادی به بحث و گفتگو درباره فدورا و مسایل آن پرداختیم. در گوشه ای از راه‌رو بهنام توکلی عزیز به فروش پارسیدورا مشغول بودند. در این بین فرصتی دست داد تا با دوستان آشنا شوم. شناسایی بسیاری از آنها برای دشوار بود چون تنها آشنایی من با آنها فقط از طریق اینترنت بود. به هر حال ظاهرا دوستان در شناختن من موفق تر بودن تا من.

در قسمت دوم برنامه من به عنوان اولین نفر به ارائه معرفی پروژه فدورا پرداختم. سعی کردم به طور کلی درباره پروژه فدورا و امکانات آن بحثی داشته باشم. بعد از من فکر کنم جناب احسان سلیمانی ها درباره آی‌تی و کاربرد آن در زمینه آموزش به خصوص در موسسه منظومه خرد به ایراد سخن پرداختند. علی یوسفی در نوبت بعد به معرفی فدورا آینده یعنی فدورا ۱۴ پرداخت. علی در این مراسم از کلاه شبه ردهت استفاده کرد. 🙂 در بخش آخر هدایت عزیز نصب پارسیدورا ۱۳ را به صورت عملی توضیح دادند.

بعد از مراسم رسمی در یکی از سالن ها با دوستان بحث ها غیر رسمی درباره موضوعات مختلف داشتیم که این بخش از برنامه برای آشنایی و تبادل نظر بین شرکت کنندگان در نظر گرفته شده بود.

بعد از مراسم وقتی با محسن عزیز به خانه برگشتیم بسیار خسته بودم. مدت ها بود که از شلوغی و ازدهام تهران دور بودم ولی این دو روز بسیار خسته ام کرده بود. وقتی به مراسمی که در واقع یکی از آرزوهای من بود فکر می کردم خستگی را فراموش می کردم.

به عنوان یکی از اعضای تیم فدورا از شرکت همه‌ی عزیزان تشکر می کنم. امیدوارم بتوانیم این چنین مراسم هایی را حداقل سالانه در یکی از شهرهای ایران داشته باشیم.

روز جمعه با تاخیر از تهران به زاهدان و ساعات بعد به ایرانشهر بازگشتم. گویا همه این های خوابی بیش نبود.

پ.ن۱: متاسفانه من و محسن یادمان رفته بود دوربین عکاس را با خود به مراسم ببریم. لطفا دوستان اگر عکسی از این مراسم تهیه کرده اند را در اختیار ما نیز قرار دهند.

پ.ن۲: از دوستان عزیزمان در موسسه منظومه خرد که فیلم و تصویر از این مراسم تهیه کرده اند تقاضا می کنم آنها را به طریقی در اختیار بنده نیز قرار دهند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه

  1. منم خیلی از شما تشکر میکنم مخصوصا که این همه راه اومدین پیش ما 🙂
    در مورد عکس و فیلم هم خیلی باهاتون موافقم، منم میخوام!
    به خاطر زحماتی هم که میکشید ممنون.

  2. سلام.
    منم مثل شما از برگزاری این جشن خیلی خوشحال شدم. مدتها بود که جشن دیگر توزیع ها و همایشهای مرتبط با لینوکس برگزار می شدند و در این بین جای فدورا خیلی خالی بود. البته بیش از همه از این خوشحال شدم که با افرادی که تا حالا فقط از طریق انجمن و اینترنت باهاشون ارتباط داشتم، مستقیما دیدار کردم و باهاشون صحبت کردم؛ شما یکی از آنها بودید!
    امیدوارم همیشه شاد و خرم باشید.