معرفی یک اثر هنری “موسیقی رقص‌های بلوچستان”

این روزها وقتی کامپیوتر روشن است و مشغول کار هستم منحصرا فقط آهنگ های “رقص های بلوچستان” را گوش می دهم. موسسه فرهنگی-هنری ماهور در سال ۱۳۸۴ سی‌دی به نام “رقص های بلوچستان” با خوانندگی ماشاالله بامری منتشر کرد. این مجموعه شامل ۱۴ آهنگ و ترانه بلوچی است که بیشتر در مراسم عروسی خوانده می شوند. منصوره ثابت زاده گردآوری و تحقیق این مجموعه را به عهده داشته است.

این مجموعه‌ی ارزشمند که به همراه یک دفترچه می باشد، به معرفی موسیقی و رقص های بلوچستان پرداخته است. در قسمت بعدی نگارنده زندگی نامه‌ی هر کدام از هنرمندان را آورده است. علاوه بر ماشاالله بامری، هنرمندان دیگری از جمله خداد شکل‌زهی، نوازنده‌سرود، محمد عمر سامی بنجو نواز و چند نفر دیگر در تهیه این مجموعه نقش داشته اند.

بسیار جای مسرت است که پایتخت کشور به هنر بومی که در نواحی مختلف کشور رواج دارد توجه نشان می دهد. موسسه ماهور را سال هاست که می شناسم. سال ها پیش در تهران برای خرید آثار استاد اسپندار و برخی مجموعه های موسیقی بلوچستان به فروشگاه آنها در خیابان انقلاب مراجعه کردم. فروشنده بسیار درباره شیرمحمد اسپندار می دانست و از موسیقی او با افتخار یاد می کرد.

اگر شما هم مایل به خرید این مجموعه بودید به این آدرس مراجعه کنید.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه