اخبار جدید دنیای اوپن سورس

در چند مدت نوشتهٔ جدید برای نگارش آماده نکرده بود. بیشتر مسایل متفرقه وقتم را گرفته است و کمتر می توانم برای نوشتن متمرکز شوم. در این چند روز در زمینهٔ فناوری‌های نوین اتفاقات رخ داده است که می خواهم آنها را به اختصار بیان کنم.
* بنیاد لینوکس اخیرا گزارشی در مورد توسعه کرنل ارائه کرده است. بر اساس این گزارش نسخه اخیر کرنل شامل حدود سیزده میلیون خط کد و بیش از ۳۳۰۰۰ فایل می باشد. برای کرنل وصله‌های زیاد نوشته می شود، طبق آمار این عدد در حدود ۵ وصله در ساعت برای کرنل نوشته و ارسال می شود.
خبر بعدی دربارهٔ وردپرس است. تیم توسعه وردپرس نسخه ۳.۰.۲ را که شامل به روز رسانی های امنیتی است را منتشر کرده است. من هم با افزونه‌ای که به طور اتوماتیک وردپرس را به روز می کند نسخه‌ای را که سایت کنونی بر روی آن قرار دارد به روز کردم. شما هم اگر از وردپرس استفاده می کنید سریعا آن را به نسخه آخر ارتقأ دهید.
کانونیکال نسخهٔ الفای ابونتو ۱۱.۴ را منتشر کرد. ظاهرا قرار است در این نسخه تحولات جدید در کل اوبونتوی جدید داده شود. یکی از این تغییرات استفاده از یونیتی به عنوان دسکتاپ پیش فرض خواهد بود.البته کاربران هنگام ورود می توانند ابونتوی کلاسیک را نیز انتخاب کنند.

اوپن سوزی ۱۱.۴ مایلستن چهارم را منتشر کرد. این نسخه قرار بود ۲۵ نوامبر منتشر شود. این یکی از شش نسخهٔ از پیش برنامه ریزی شدهٔ اوپن سوزی است که قرار است منتشر شود. نسخهٔ آخر ۱۱.۴ در حدود ماه مارس منتشر خواهد شد. این نسخهٔ اخیر شامل گنوم ۲.۳۲ و کی‌دی‌ای ۴.۶ بتا یک است.
خبر بعدی درباره نمایشگاه رایانه زاهدان است. بر اساس برنامهٔ از پیش تعیین شده قرار بود نمایشگاه در تاریخ ۱۶ تا ۲۲ آذر ماه برگذار شود. ظاهرا به خاطر برخی ناهماهنگی‌ها تاریخ این نمایشگاه به ۲۹ آذر الی ۳ دی موکول شده است. ما بر اساس برنامه‌ای که دوستان ترتیب داده‌اند احتمالا در زمینه فناوری‌های متن باز و مسایل دولت الکترونیک برنامه‌هایی خواهیم داشت. امیدوارم پیش از شروع این برنامه به صورت اختصاصی نوشته‌ای درباره آن منتشر کنم.
دسکتاپ کی‌دی‌ای نسخه ۴.۵.۴ منتشر شد. این انتشار شامل به روز رسانی های مانند ترجمهٔ نرم افزارها و برخی عیب یابی هایی در دسکتاپ پلاسما و فضای کار نت بوده است. از همه کاربران خواسته شده است که به این نسخه به روز رسانی را انجام دهند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *