قدردانی از موسسهٔ منظومهٔ خرد

امروز می خواهم درباره کاری که قبلا انجام شده است ولی به دلایلی در بین پوشهٔ گزارش‌ها جا مانده است گزارشی ارائه دهم. همانگونه که در نوشته‌‌های قبلی‌ام گزارش دادم در هفته اول مهر ماه برای برگزاری اولین جشن فدورا و رونمایی پارسیدورا به تهران رفتم. این مراسم در یکی از آموزشگاه‌های تهران برگزار شد. قبلا از طریق دوستان درباره این موسسهٔ آموزشی اطلاعاتی کسب کرده بود. هنگامی که با آنجا مراجعت کردم به حق یکی از الگوهای برتر در زمینهٔ آموزش و پرورش و به خصوص در استفاده از فناوری است.
پیش از رفتن به تهران قصد داشتم برای دانش آموزان منطقهٔ بمپور با همکاری دوستان کارهایی انجام دهم. یکی از این برنامه‌ها جمعاوری مبلغی برای کمک هزینه آزمون‌های آزمایشی برای دانش آموزان یکی از مدارس سطح منطقه بود. از قبل برنامه را برای برخی دوستان و مسئولین مدرسه تشریح کردم و خوشبختانه طرح مورد استقبال قرار گرفت. در تهران وقتی بود با دوستان بار دیگر دربارهٔ طرح مشورت کردم. در بازگشت با یکی از دوستان در موسسهٔ منظومهٔ خرد تماس گرفتم و پیگیر طرح و مسایل آن شدم.
بعد از مدتی آن دوست عزیز تماس گرفت و قول مبلغی را داد که از طرف دوستان ما در آن موسسه جمع آوری شده بود. در این مدت من با نمایندگی کانون فرهنگی آموزش در شهر بحث و گفتگویی داشتم و از آنجا نیز قول مساعد برای همکاری گرفتم.
چند روز بعد مبلغ به حساب بنده واریز گردید. در بررسی مجددی که بر روی طرح انجام گرفت قرار شده برای سودمند بودن وسیع‌تر این طرح کمی آن را تغییر دهیم. البته ما قصد داشتم با کمک مرکز آزمون موسسهٔ خرد برای دانش آموزان دبیرستان آزمون‌هایی برای آمادگی جهت شرکت در کنکور سراسری برگزار کنیم. این بخش از طرح با مشورت دوستان به جمع‌آوری مبلغ آزمون برای شرکت دادن دانش آموزان در آزمون های عمومی تر مانند کانون فرهنگی آموزش منجر شد.
همانگونه که قبلا اشاره شد برای تعمیم منافع این طرح تغییراتی در آن به وجود آمد. یکی از این تغییرات این بود که این مبلغ را صرف کارهای زیربنایی کنیم. پس تصمیم بر آن شد که این مبلغ اهدایی برای خرید کتب کمک درسی صرف شود. بنابر این طرح بیش از  ۱۲۰ جلد کتاب کمک آموزشی برای دانش آموزان آن دبیرستان تهیه گردید. این کتب در قالب تجهیز کتابخانه آن مدرسه اجرا گردید.
اکنون کتب مورد نظر خریداری گردیده و به آنها داده شده است. آنها در طول سال از این کتب به صورت امانت استفاده کرده و در پایان سال آنها را به کتابخانهٔ مدرسه باز می گردانند. یکی از دلایل تغییر در شکل ماهوی اولیه این طرح این بود که با توجه به مبلغ اهدایی می توانستیم تعداد بسیار محدودی از دانش آموزان را در آزمون هایی مانند قلم‌چی ثبت نام کنیم اما با این تغییر بیش از ۱۲۰ نفر توانستند نه تنها امسال از این منفت این کتب بهره‌مند گردند بلکه سال‌های آینده نیز افراد بیشتر می توانند از این کتب استفاده کنند.
در پایان من به نوبه خود از طرف همه دانش آموزان از همه این عزیزان که به ما کمک کردن این طرح را به انجام برسانیم تشکر و قدردانی می کنم. امیدوارم این عمل در کارنامهٔ اعمال آنها به عنوان صدقهٔ جاری ثبت گردد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

  1. خیلی عالی. البته من واقعا شرمندم و عذر خواهی میکنم که ….
    من در جریان تغییر برنامه نبودم. خیلی کار خوبی کردین. و موافقم که انتخاب بهتری بود. حقیقتش من از برنامه‌ی قبلی (فرستادن بچه‌ها به کانون … ) خیلی خوشم نیومد. این برنامه‌ای که اجرا کردین خیلی بهتر بود.
    دست همتون درد نکنه 🙂