نمایشگاه رایانه زاهدان

بنابر تصمیم قبلی که از طریق همین بلاگ در جریان آن بوده‌اید قرار است از تاریخ ۲۹ آذر لغایت ۳ دی، اواسط همین هفته، نمایشگاه رایانه و ماشین‌های اداری در شهر زاهدان برگزار شود. برنامهٔ اولیه نمایشگاه تقریبا سه هفته قبل بود ولی به خاطر برخی ناهماهنگی ها برگزاری آن به این تاریخ موکول شد. ما برای این نمایشگاه برنامه‌های گوناگونی را تدارک دیده بود که برخی از آنها به خاطر این تغییر زمان دچار تغییر شدند.
من با همکاری دوستان در شرکت پیام بلوچ قصد دارم در بخشی از این نمایشگاه به معرفی نرم افزارهای آزاد و لینوکس بپردازم. با همکاری دوست عزیز و یاور همیشگی توزیع و پخش لینوکس‌های مختلف، بهنام توکلی قصد داریم در قالب دو برنامه مختلف فرهنگ لینوکسی را در این استان نهادینه نماییم. یکی از کارهای که قرار است انجام دهیم توزیع ریگان دو توزیع ایرانی، پارسیکس و پارسیدورا است. ما جهت گسترش بیشتر فرهنگی لینوکسی و حمایت از تولید لینوکس های داخلی تعدادی دیسک پارسیدورا و پارسیکس میان بازدید کنندگان از این نمایشگاه توزیع خواهیم کرد. زحمت تهیه و بسته بندی این دیسک‌ها به عهده سایت سیتو و بهنام عزیز است. در همینجا از او به خاطر کمک و همکاری‌اش قدردانی می کنم.
برنامهٔ دیگر که قصد داریم اجرا کنیم فروش لینوکس های پرطرفدار در این نمایشگاه است. چه بسیار افرادی هستند که در همین استان به خاطر عدم اطلاع از لینوکس و یا اطلاع ناقص در این زمینه تمایلی به استفاده از این سیستم عامل ندارند. همچنین افراد زیادی هستند که به علت عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت در استان فرصت دانلود این سیستم عامل را نداشته اند. ما با همکاری سایت سیتو مجموعه‌ای از بهترین و پرطرفدارترین توزیع های لینوکسی را در این نمایشگاه عرضه خواهیم کرد. با اجرایی شدن این طرح دو هدف بسیار عمده را دنبال خواهیم کرد. اول گسترش فرهنگ لینوکس و نرم‌افزارهای آزاد در استان سیستان و بلوچستان و دوم حمایت از تولید کنندگان و توزیع کنندگان نرم‌افزارهای آزاد خواهد بود.
همانگونه که در قبل اشاره شد ما برنامهٔ مبسوط برای نمایشگاه داشتیم. برنامه‌های از قبل سمینار،کارگاه آموزش و سخنرانی های در زمینه فناوری اطلاعات و مدیریت امنیت اطلاعات در طرح بود که متاسفانه به خاطر بد قولی برخی دوستان و ناهماهنگی هایی از طرف مسئولین برگزار کننده به وجود آمد نتوانستیم آن طور که باب میل بود در این نمایشگاه حضور داشته باشیم.
در انتها بار دیگر از دوست عزیزم، شهرام ریگی مدیر عامل شرکت پیام بلوچ به خاطر همکاری با من و در اختیار قرار دادن امکانات لازم برای این طرح کمال قدردانی و سپاس را دارم.

پ.ن: امیدوارم بتوانم گزارش روزانه یا هر چند روزه از این نمایشگاه همراه با تصاویری از آن در همین بلاگ ارائه کنم.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه