اولین سمینار استاندارد سیستم­های مدیریت امنیت اطلاعات زاهدان

معمولا یکی از برنامه‌های من در اولین روز هفته نوشتن یک پست برای این وبلاگ است. روز گذشته به خاطر مسایل تکنیکی که در سرور سایت به وجود آمده بود نتوانستم به سایت دسترسی داشته باشم و در آن نوشته ای بگذارم. به هر روی پایان هفته گذشته من برای شرکت در اولین سمینار امنیت اطلاعات در زاهدان حضور داشتم.

نظام صنفی رایانه استان سیستان بلوچستان با همکاری استانداری اولین سمینار امنیت اطلاعات را در مرکز پژوهش و آموزش استانداری در تاریخ پنجم اسفند برگزار کرد. در ابتدا مهندس حمید بابادی نیا، رییس کمیسیون افتا نظام صنفی رایانه کشور درباره مقدمات و الزامات امنیت اطلاعات سخنرانی داشتند. وی دربارهٔ مقدمات و اصول اولیه استاندارد ایزو ۲۷۰۰۰ و تاریخچه آن مطالبی را ارائه کردند. پیش از این سخنان آقای کرد از مسئولین فناوری استانداری سخنرانی مقدماتی درباره توانمندی های استان سیستان و بلوچستان در زمینهٔ فناوری های نوین اطلاعات ایراد کردند.

دربخش دوم این سمینار مهندس شاهینی،کارشناس ارشد امنیت، درباره الزامات اولیه این استاندارد و نحوه پیاده سازی و ارزیابی سازمان ها منطبق بر این استاندارد در دو بخش به سخرانی پرداختند. شرکت کنندگانی از ادارات دولتی و بخش خصوصی در این سمینار حضور داشتند. به توجه به نو بودن بحث امنیت اطلاعات در این استان و حتی در کشور این سمینار با استقبال قابل قبولی مواجه شده بود.

در انتهای این سمینار بخش کوتاهی به پرسش و پاسخ اختصاص یافت. برخی از شرکت کنندگان در محورهای سیمنار و همچنین مسایل و مشکلات روز صنف رایانه به طرح سوالاتی پرداختند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *