نمایشگاه رایانه و مخابرات، امیدها و حسرت‌ها

امسال  به روال سال‌های قبل از نمایشگاه رایانه و مخابرات زاهدان بازدید کردم. سال قبل برای اولین بار به همراه دوستان به عنوان شرکت کننده در نمایشگاه شرکت کردیم. در آن سال شرکت ما به عنوان یکی از شرکت‌های برتر نمایشگاه انتخاب شد.

متاسفانه امسال نمایشگاه بسیار نامنظم و بدون برنامه بود. ظاهرا در روز افتتاحیه برنامه‌ها کلا به هم ریخته بود و کسی از مسئولین برای افتتاح حضور نداشته اند. در دو روز آخر که من نیز از نمایشگاه بازدید کردم حضور چشم گیری از شرکت‌های فعال در حوزه آی‌تی کشور و استان دیده نمی شد. مسئولین برگذاری برای این نمایشگاه اطلاع رسانی چندانی انجام نداده بود. بارها در اینترنت به دنبال خبری در این باره می گشتم اما فقط نوشتهٔ سال قبل خود را می یافتم.هر چند در شبکهٔ هامون تبلیغات این نمایشگاه نمایش داده شد ولی باز هم نتوانست بازدید کنندگان زیادی به این مکان بیاورد.

سال‌ها قبل بازدید کنندگانی از سایر شهرهای استان به نمایشگاه آمده بودند اما با توجه به حضور کم رنگ شرکت کنندگان اصلی کمتر کسی تمایل داشت از این نمایشگاه بازدید کند.

امسال نمایشگاه در زمینه تنوع شرکت‌ها و تنوع ارائه خدمات به نسبت سال‌های قبل از وضعیت مناسبتری برخورد دارد بود. اما ضعف عمده عدم اطلاع رسانی مناسب در رسانه‌های مختلف استان بود. این ضعف اطلاع رسانی حتی در سایت‌های متولی و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه مشهود بود. بسیار از شرکت‌ها و سازمان‌ها مهم در زمینه آی‌تی در استان تمایل چندانی برای شرکت در این نمایشگاه نداشتند از جمله یکی از غایبین این دوره می توان از سازمان نظام صنفی رایانه استان نام برد. در این نمایشگاه ظاهرا فقط صنف رایانه زاهدان حضور داشت.

امیدوارم مسئولین و برگذار کنندگان نمایشگاه از تجربه سال‌های قبل برای بهبود برگذاری‌های سال‌های بعدی استفاده کنند. مسئولین می توانند از نظرات کارشناسان و افراد خبره فعال در این زمینه بهره جویند.

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *