مشکلات تولید فایرفاکس ۳۲-بیتی ویندوز

توسعه دهندگان موزیلا دو سال پیش این مشکل را داشته اند و اکنون بار دیگر با آن دست و پنجه نرم می کنند. مرورگر کد‌باز موزیلا اکنون برای ساخته شدن ۳۲-بیتی ویندوزی بسیار بزرگ شده است.
نسخه ۳۲ بیتی توسط ۹۰ درصد کاربران فایرفاکس استفاده می شود. این نسخه به وسیلهٔ  بهینه سازی “نمایه-هدایت شده” جهت بهتر شدن کد ساخته می شود. بهینه سازی نمایه-هدایت شده شامل دو گذر کامپایلر است. کدی که در اولین گذر تولید می شود اطلاعات نمایه درباره رفتار زمان-اجرا وقتی که اجرا می شود  را تولید می کند. این داده نمایه سپس برای تولید یک مرورگر بهینه شده در گذر کامپایل دوم استفاده می شود. موزیلا از شیوه بهینه سازی نمایه-هدایت شده تقریبا چهار سال است که استفاده می کند. آن نزدیک به۱۰ درصد عملکرد را بهبود بخشیده است.
تولیدات ۳۲-بیتی ویندوز دچار مشکل هستند زیرا لینکر به بیش از ۳ گیگ حافظه، که توسط سیستم عامل پشتیبانی نمی شود، نیاز دارد. در اوایل سال ۲۰۱۰ مشکل مشابهی پیش آمد، زمانی که تولیدات بهینه سازی نمایه-هدایت قادر به کامل کردن این ساخت به خاطر محدودیت ۲ گیگ پیش فرض در لینکر نبود.
در آن زمان توانستند با افزودن سویچ لینکر /3GB مشکل را حل کرد. اما چنین سویچی در شرایط حاضر برای حل مشکل موجود نیست. توسعه دهندگان اکنون سه گزینه پیش رو دارند: یا کد را از داخل مرورگر واقعی به کتابخانه‌های دینامیک منتقل کنند،یا نسخهٔ ۳۲-بیتی در یک سیستم ویندوز ۶۴-بیت بسازند و یا به ویژوال استدیو ۲۰۱۰ جابه‌جا شوند.
نخستین آزمایش‌ها نشان داد،مثلا، جابه‌جایی بخش‌هایی از اجرا وب‌جی‌ال به یک سمت می تواند ۳۰۰ک.ب صرفه جویی کند. در یک آزمایش نسخه جدید ویژوال استدیو نیاز به حافظه کمتری از نسخه‌ای که قبل مورد استفاده قرار گرفته بود، داشت. نسخه ۶۴-بیتی ویندوز ۴ گیگ.ب فضا آدرس دهی را پیشنهاد می کند.

منبع

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *