پیوستن شرکت‌های میزبانی در حمایت از اعتصاب اینترنتی

امروز روز خاموشی در اینترنت بود .بسیار از سایت‌های مهم مانند گوگل، موزیلا و ویکی‌پدیا برای کاربران خود صفحهٔ سیاهی را نمایش دادند. آنها سعی داشتند اعتراض خود را به قانون سوپا و پیپا به این طریق بیان کنند.این لوایح تاثیر به سزایی در شیوه برخورد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی با شکایات در مورد نقص کپی رایت و دزد محتوا خواهد داشت.

 

تعدادی از شرکت‌های میزبانی و فروشندگان دامنه مخالفت خود را با این لوایح و مشکلات ناشی از آن بیان کردند. شرکت‌های زیر با نوشتن مطالبی نگرانی خود را درباره این روند بیان کردند:

  • رک‌اسپیس: آنها (لوایح) نیت خوبی دارند اما ضرر بیشتر از منفت به بار خواهند آورد.
  • سافت لیر: حتی با این عناوین گول زننده و با این اهداف مبهم، سافت لیر با شکل کنونی این لوایح مخالف است زیرا آنها شرکت‌های بیگناه و قانون پذیر هاستیگ را با تعهدات نا شناخته‌ای مواجه می کند.
  • نیم‌چیپ: یکی از شرکت‌های ثبت کننده دامنه و فروشنده وب هاست همراه با سایر شرکتها صفحه اول خود را سیاه کرد.
  • شرکت گرین‌هاست‌ای‌تی موضع رسمی خود را درباره تعلیق این لوایح اعلام کرد.
  • گو‌دی‌دی: این شرکت پس از دفاع از این لوایح از طرف مشتریانش نقره داغ شد. سپس در یک چرخش مواضع خود را همگام با مشتریانش تغییر داد. در یک بیانیه آدلمن مدیر عامل شرکت اعلام کرده که گو‌د‌دی از آن حمایت می کند اگر جامعه اینترنتی از آن حمایت کند.

مخالفت‌ها ظاهرا تا حدودی تاثیر خود را گذاشته‌اند چون سه تن از حامیان لایحه حمایت خود را پس گرفته اند. برای کسانی که علاقه‌مند به این موضوع هستند می توانند بیانیه گوگل و دادخواست آنها را مطالعه کنند. از منظر یک حامی لوایح می توان به اعلامیه انجمن عکس آمریکا اشاره کرده که این اعتصاب علیه سوپا/پیپا را یک حیله خطرناک می داند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *