پیشنهاد: برگزاری جلسه رونمایی کتاب

پس از آنکه نوشته برخی از دوستان را درباره انتشار دو کتاب جدید از دکتر عبدالغفور جهاندیده خواندم، ‘حماسه سرایی در بلوچستان’و ‘منظومه‌های عاشقانه بلوچی’، از این اتفاق بسیار مسرور گشتم. نقد و بررسی ادبیات و فرهنگ بلوچستان اتفاق مهمی است که در سطح جامعه به خصوص جامعه دانشگاهی اتفاق می افتد. امیدوارم پس از انتشار این دو کتاب درباره محتوای آنها بتوانیم نقد و نوشته‌ای برای مخاطبان جامعه ارائه دهیم.

یکی از رویدادهای مهم در جامعه نشر رو نمایی از کتب در جلسه‌ای با حضور علاقه‌مندان است. معمولا کتاب‌های مهم فرهنگی-اجتماعی یا ادبی با حضور اندیشمندان طی مراسمی رونمایی می شوند تا بتوان از این طریق مخاطبان عام و خاص را برای این کتب جلب کرد.

بنده برای این اتفاق مهم پیشنهاد می کند در یکی از شهرهای بلوچستان،ترجیحا چابهار، چنین مراسم برای این دو کتاب برگزار شود. شهر چابهار در زمینه برگزار چنین رویدادهایی همیشه پیشگام بوده‌ است. دوستانی که این مطلب را می خوانند امیدوارم پیام ما را به دوستدارن فرهنگ و هنر بلوچی در شهر چابهار برسانند. چنین حرکات فرهنگی تاثیری شگرف در توسعه فرهنگ بلوچستان و انعکاس وسیعی در سطح کشور و حتی جهان خواهد داشت. تاثیر دیگر این نوع گردهمایی‌ها این است که اهالی فرهنگ و هنر به بهانه‌هایی این چنین گرد هم می آیند. از اثر گذاری این حرکت بر روی جامعه نویسندگان و سپاسگذاری از مولفان نباید غافل بود.

رونوشت به دوستانمان در چابهار،نیشکهر،کنارک و توابع

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳ دیدگاه