دو کتاب جدید در زمینه ادبیات بلوچی در چهاردهمین نمایشگاه کتاب زاهدان

همانگونه که برخی از شما دوستان اطلاع دارید نمایشگاه کتابی در زاهدان از بیست و هفتم بهمن ماه کار خود را آغاز کرده است. نمایشگاه چهاردهم از این جهت برای ما خاص است که بنا بر اطلاع دوستان دو کتاب دکتر جهاندیده که بحث آن قبلا در این وبلاگ پیش آمده بود از سوی انتشارات معین با تخفیف نمایشگاهی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. چهاردهمین نمایشگاه کتاب زاهدان تا سوم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

منظومه های عاشقانه بلوچی
منظومه های عاشقانه بلوچی

صدیق حسین زاده در وبلاگش ،دست نوشت…، به معرفی این دو کتاب پرداخته است. امیدوارم دوستانی که به نمایشگاه دسترسی دارند بتوانند این دو کتاب را تهیه کرده و گامی در حمایت ادبیات بلوچستان بردارند. کتب “حماسه سرایی در بلوچستان” و “منظومه های عاشقانه بلوچی” حاصل تحقیقات میدانی نویسنده در ادبیات شفاهی بلوچستان است.

حماسه سرایی
حماسه سرایی

امیدوارم به زودی در همین وبسایت درباره این دو کتاب مطالب بیشتر ارائه دهم.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ دیدگاه

  1. سلام آقای دانشور.
    « اگر سیستان دور است میدان نزدیک است. »
    می خواهم از این ضرب المثل استفادۀ دیگری بکنم.کتاب های تحقیقی و پژوهشی همیشه در می آید. و بعضی ممکن است دربارۀ بلوچستان باشند. وبعضی از این محققان، ممکن است مسن باشند. یا در دورجایی ساکن باشند. و امکان سفر و تحقیق میدانی را نداشته باشند و تنها به درآوردن مطلب از نسخه های پیشین بسنده کنند. اما مابلوچ ها، ( مایی که خود در میدانیم) نباید چشم بر میدان ببندیم و سر به کتاب فلان فرنگی فرو ببریم تا سردر بیاوریم که مثلا هنوک بنتی کیست؛ یا ، هانی و شیمرید چه نسبتی باهم داشته اند. ما در تخت میدان، مقصریم اگر پیرزنی را به خاک بسپاریم؛ پیش از آنکه تمامی دانش اش را ثبت کرده باشیم.
    می خواهم بگویم تمام حیثیت آقای جهاندیده، و تمام اعتبار نحقیق های ارجمندش، در گرو اهمیتی است که به این میدان، به این تودۀ دانایان بی نام و نشان داده بوده است. برای ایشان و محققان جوان تر، سلامت و توفیق در میدان آرزو می کنم.