فدورا ۱۷ آلفا

فدورا

 

فدورا
فدورا

پروژه فدورا نسخه آلفای فدورا ۱۷ را  منتشر کرد. این نسخه شامل آخرین تغییراتی است که قرار است در نسخه آینده فدورا استفاده شوند. یکی از این تغییرات یوزرموو است. بر اساس این توسعه قرار است ساختار فایل سیستم فدورا دچار تغییر شود. بر این اساس تغییر شاخه‌های برنامه های اجرایی و کتابخانه‌‌ها به زیر شاخه /usr/ منتقل می شوند. شاخه‌های کنونی مانند /lib/ یا /lib64/ به صورت لینک سیمبولیک به شاخه‌های جدید متصل خواهدند شد.

فدورا ۱۷ شامل نسخه ۴.۸ دسکتاپ کی‌دی‌ای و ۳.۴ گنوم است. نسخه جدید گنوم همچنین با سیستم‌های گرافیکی که تسهیل کننده ۳ بعدی را ندارند کار خواهد کرد. از دیگر برنامه‌های موجود در نسخه الفای فدورا کرنل ۳.۳ و برنامه گرافیکی گیمپ ۲.۸ است.

فایل سیستم پیشفرض این نسخه  فدورا نیز اکست۴ خواهد بود. چون همانگونه در مباحثی که در توسعه نسخه ۱۶ مطرح گردید استفاده از فایل سیستم بی‌تی‌ار‌اف‌اس به نسخه‌‌های بعدی فدورا موکول شده است.

نسخه بتا فدورا در اوایل آوریل احتمالا منتشر خواهد شد. پس از این تاریخ تغییرات اصلی فدورا آینده اعمال خواهد شد. پس از انتشار بتا پذیرش ویژگی‌‌های جدید ممکن نخواهد بود. پس از انتشار نسخه کاندیدای انتشار نهایی فدورا در ۲۴ آوریل مشکلات احتمالی این نسخه مشخص می شوند. چنانچه مشکل خاصی پیش نیاید در تاریخ ۸ می فدورا ۱۷ رسما منتشر خواهد شد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه

  1. سلام مصطفی
    حالا اینایی که وگویی یعنی چه؟ من نه و فهمم به خدا! چی چی قاطی وبلاگت می کنید تحویل خلق الله می دهید؟ بعضی از پست های تان را که می بینم هنگ می کنم. به قول طرف نوفهمم. یک بار بگو موضوع چی هست اصلا؟! فدورا پاندورا….چی چی هست اینها؟!

  2. @رازگو بلوچ
    سلام
    هه هه 😀
    فدورا یه لینوکس‌(سیستم عامل) هست و منم جزی از او هستم.
    ما باید برای هر نوع خلق الله نوشته ای بنویسیم اینم از اون تکنیکیا هست. مخاطب خاص داره و جاهای خاصی خونده و منتشر میشه.
    باس هر نوع سلیقه ای رو در نظر گرفت