روز جهانی زن – ۱۳۹۰

هشت مارس روز جهان زن است. هشت مارس ۱۸۵۷ زنان کارگر کارگاه‌های بافندگی در نیویورک آمریکا برای افزایش حقوق خود و کاهش ساعات کار دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات با حمله پلیس به هم خورد. بعد‌ها زنان سرتاسر جهان دست به مبارزاتی برای احقاق حقوق زدند. در سال ۱۹۷۷ سازمان ملل متحد طی قطعنامه‌ای روز هشت مارس را با عنوان «روز حقوق زنان و صلح بین‌المللی» وارد تقویم رسمی خود کرد.

زنان
زنان

 

در ایران تولد فاطمه زهرا (ع) در ۲۰ جمادی‌الثانی به عنوان روز زن و روز مادر گرامی داشته می شود.

من  این روز را به همه زنان جهان به خصوص زنان بلوچ تبریک می گویم. امیدوارم آنان بتوانند نقشی فعال‌تر در اجتماع داشته باشند  و برای تربیت نسلی ممتاز کوشا باشند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۷ دیدگاه

  1. اگر در یک عرصه زنان بلوچ به خود میدان داده باشند به راستی عرصه هنر بلوچ است. نگاهی گذرا به سوزن دوزی و سفال بلوچستان اثبات می کند هنر پناهگاه امنی برای جولان دادن ارزش های ذاتی و نهفته زن بلوچ بوده به گونه ای که یک سر و گردن در برافراشته کردن پرچم هویت و فرهنگ بلوچ از مردان پیشی گرفته اند.ای کاش همه بسترها برای زنان بلوچ مهیا می شد تا به دنیا نشان می دادیم چه پتانسیل و گنجی را در خانه پنهان داریم و از بهرمند شدن توانایی های ذاتی او خود را محروم ساخته ایم.چرخ توسعه بلوچستان بدون حضور زنان نمی گردد.پس بدون آنان به بلوچستانی بهتر امیدوار نباشیم.