فدورا با نام یا شماره انتشار

مدتی است در هیئت مدیره فدورا و کاربران آن بحثی درباره نام گذاری نسخ فدورا در جریان است. بحث دو تا است.

اول اینکه آیا باید برای انتشار دوره‌ای فدورا نامی انتخاب شود یا خیر؟ دوم اینکه روند و ارتباط نام‌ها با هم و در کل با فدورا و روند تصمیم گیری درباره آن نام است.

Beefy

درباره اولی باید بگویم که نسخه‌های فدورا برعکس اوبونتو کمتر با نام انتشار شناخته می شوند. اکثر افراد ترجیح می دهند فدورا را با شماره انتشارش بنامند تا عنوانی که برایش انتخاب شده است. در سیستم کلی فدورا چه در لینک و برخی برنامه‌ها و آدرس‌دهی‌ها عدد انتشار همیشه بر آن لقب برتری کامل داشته است. پس بسیاری بر این عقیده هستند بهتر است به جای طی شدن این روند طولانی اداری و کاری فدورا همان عدد را برای نام‌گذاری فدورا انتخاب کنیم. موافقان می گوید از این نام برای تولید تم‌ها و کارهای گرافیکی استفاده می شود. بدون داشتن یک ایده واحد تولید کارهای این چنین کمی دشوار است.

درباره دوم: مشکل ربط نام انتخابی با سیستم فدورا،لینوکس و مباحثی این چنین است. بیشتر بحث در این است که رابطه خیلی کم رنگی میان اسم‌های انتخابی و فدورا وجود دارد. برخی حتی آن‌ اسم‌ها را برای فدورا نامناسب و خنده‌دار می دانند. در این زمینه مشکل دیگر روند طولانی انتخاب نام برای هر نسخه انتشار است. از پیشنهاد دادن کاربران تا تایید نهایی ردهت و سپس به رای گذاری آنها زمان طولانی و انرژی زیادی از تیم فدورا می گیرد. برخی با توجه به این نکات استدلال می کنند که بهتر است از این روند‌های دست و پاگیر رها شویم و بیشتر سعی را در بهتر سازی فدورا به کار ببریم.

اگر شما کاربر فدورا و عضو سیستم فدورا هستید می توانید تا آخر همین هفته در این رای گیری شرکت کنید. پس از این رای گیری هیئت نظرش را درباره این سیستم و مشکلاتش بیان خواهد کرد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *