غبار با سوار

بخش نوشتار زبان بلوچی بسیار جوان است. این کمبود در زمینه تولیدات ادبی با منشا فرهنگ و ادب بلوچ بسیار به چشم می خورد. به قول سایه شاعر توانمند پارسی «به دشت پر ملال ما پرنده پر نمی زند». این است که گاه گداری از پس یک غبار سوار یا سوارانی ممکن است پیدا شود. این سواران همان نویسندگان و ادبا زبان بلوچی هستند.

کارهای آنها شاید مانند قطره آبی باشند در کویر خشکیده ادب بلوچ که ساکنان آن را چون گنج یافتگان مسرور نماید. دریغ این کویر آن قدر خشک و تاریک است که اگر همهٔ «شب گرفتگان » ساکن و غیر ساکن ٰچراغ برکنند شاید روزی ملل جهان از گنجینه نهفته در دل این کویر با خبر شوند.

در خبرها مطلع شدم محمد اکبر رئیسی با رمان «دادشاه» در جایزه ادبی «رمان اول ماندگار» رتبه اول را کسب نموده است. ضمن تبریک به او امید که این اثر بتواند در توسعه ادبیات بلوچی نقش مهمی ایفا کند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ دیدگاه

  1. با سلام. جناب دانشور یک سوالی وبی دارم. سایت شما رو که باز می کنم تیتر مطالبتونو به صورت حرف به حرف جدا می بینم. چکار کنم؟ فونت خاصی میخواد؟ مثلا همین پست رو اینطور می بینم : غ ب ا ر ب ا س و ا ر (به جای غبار با سوار). ممنون اگه راهنمایی بفرمایید.

  2. @Mostafa Daneshvar
    با تشکر از شما
    فونتهای arial و tahoma و Verdana را داشتم و فونت BitStream vera Sans را از اینترنت دانلود کردم. در محیط IE سایت رو باز کردم درست شده بود و در Opera درست نشد. باز هم ممنون از راهنماییتون