توفان سندی و دیتاسنترها

در جهان چند دیتاسنتر وجود دارد؟ سوال سختی است چون بسیاری از شرکت‌‌ها درباره اعلام تعداد دیتاسنترهای خود در برخی موارد به صورت اطلاعات محرمانه برخورد می کنند. شرکت امرسون نتورک پاور در گزارشی درباره رشد این صنعت در سال ۲۰۱۱ می گوید در حدود ۵۰۹۱۴۷ دیتاسنتر در جهان وجود دارد. فضایی که این تعداد دیتاسنتر در جهان اشغال می کنند در حدود ۵۹۰۰ زمین فوتبال است.

دیتاسنتر
دیتاسنتر

تعداد بسیار زیادی از آنها در کشور آمریکا و شهرهای مهم آن از جمله در نیویورک واقع شده‌اند. کن ادیسون گزارش داده است که بیشتر دیتاسنترهای اصلی شهر نیویورک که براثر توفان سهمگین سندی در هفته گذشته دچار مشکلاتی شده بود کم کم به سیستم برق شهری و ثبات بازگشته‌اند. دیتاگرام پس از یک هفته کشمکش با ژنراتورهای استفاده از آنها برق شهری و حالت ثبات باز گشته است. از شرکت‌‌های بزرگ دیگر ورایزن اینترپرایز بود که در این هفته دچار مشکلات داون بودن بود. ظاهرا بیش از یک میلیون گالن (واحد اندازه‌گیری) سیلاب به ساختمان‌های این شرکت سرازیر شده بود. به دلیل شوری آب تجهیزات کابلی-مسی و فیبری دچار مشکلاتی شده‌‌اند. بنا به گزارش‌ها یکی از مراکز آنجا به وسیله ژنراتور بر خط باز گشته است. بنابر گزارش‌ها دیتاسنترهایی که در نیوجرسی واقع شده‌اند به آرامی به وسیله ژنراتور و برق شهری فعالیت خود را به آرامی از سر گرفته‌اند.

بنابر اینفوگرافیک امرسون نتورک پاور به طور متوسط زمان داون بودن دیتاسنترهای در آمریکا در شرایط عادی در حدود ۱۳۴ دقیقه است. هزینه داون بودن در حدود ۳۰۰۰۰۰ دلار در ساعت می باشد. برای آنکه به بزرگی این مبلغ پی ببرید آن در مدت زمان یک سال در نظر بگیرید چیزی در حدود ۴۲۶ میلیارد دلار در سال می شود. با این پول می توان برای همه مردم مونیخ آلمان یک قایق تفریحی خرید!!! حال اگر این سنجش را در زمینه داون بودن مربوط به توفان سندی در نظر بگیرید متوجه خسارات بسیار سنگین آن در صنعت آی‌تی خواهید شد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *