دو سایت خبری جدید در بلوچستان

چند صباحی است دو سایت خبری جدید در زمینه اطلاع رسانی درباره استان سیستان و بلوچستان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. از دور نظاره‌گر کارهای آنها بودیم تا چند و چون کار و مرام‌شان دستمان آید.

ندای زاهدان:

ندای زاهدان
ندای زاهدان

«پایگاه خبری تحلیلی استان سیستان و بلوچستان» با شعار « دانستن حق مردم است» کار خبررسانی را مدتی است شروع کرده است. این سایت با اخبار تولیدی خود و استفاده از تولیدات خبرگزاری‌های رسمی کشور سعی دارد در زمینه اطلاع رسانی در استان سیستان و بلوچستان در میان خیل عظیم سایت‌ها و بلاگ‌های خبری و شخصی استان در رتبه‌ای قابل قبول قرار گیرد. تا بدین زمان ظاهرا موفقیت‌هایی هم بدست آورده است. خروجی این سایت که از مطالب وب‌نگاران بلوچستان نیز استفاده می کند در طول روز به نسبت بالا است که خود نشانه‌ی خوبی برای بالاندگی در زمینه اطلاع رسانی در استان است. امیدوارم این شور اولیه در ادامه کار نیز یاری‌گر آنها در تولید خبر و اطلاع رسانی باشد.

در این مدت با توجه به تجربه اولیه کار در فضای مجازی آنها چندین خطای مهم انجام داده‌اند که گویا جمعی معتدل‌تر و خرمند‌تر با کنترل و توقف جریانات مخرب سعی در نگاه‌داشت این سایت خبری در جریان اصلی راه خود که همانا اطلاع رسانی است، داشته‌اند. اولین اشتباه آنها در قضیه دیدار محمدسعید اربابی و برخی سخنانی که وی در زمینه علت سوال از رئیس جهمور رخ داد. البته در این جریان طرفداران دو جریان و سران آنها سهو‌هایی در زمینه محاسبات سیاسی -خبری انجام دادند. در این قضیه هر دو طرف به یک اندازه مقصرند. اینکه مدیران سایت و نماینده با توقف جریانات انحرافی آن دیدار خود را از دور تسلسل جواب-بیانیه رهانیدند کار عاقلانه‌ای بود. هرچند اشتباهات دو طرف غیرقابل قبول بود. امیدوارم با پرهیز از جنجال‌آفرینی این سایت خوب خود را به عنوان یکی از منابع خبری معتبر برای استان سیستان و بلوچستان مطرح نماید.

 

کلات نیوز:

کلات‌نیوز
کلات‌نیوز

اشکان اروند با رکود بی سابقه در زمینه وب‌نگاری این بار با سایت خبری کلات نیوز به عرصه خبررسانی استان سیستان و بلوچستان برگشته است. او که با نوشتن مطالب انتقادی در شهر ایرانشهر به شهرت فزاینده‌ای دست یافته بود، در میانه انتخابات سال قبل به دلایل شخصی کمتر به وب‌نویسی پرداخت. او با پایه گذاری کلات نیوز می خواهد با شیوه خاص خود در زمینه مشکلات شهری و استانی اطلاع رسانی کند. او با کمک دوستانش قصد دارد زاویه جدید به منظر اطلاع رسانی استان سیستان و بلوچستان بگشاید.

پرداخت یک بعدی به مسایل خبری یکی از مسایل این سایت است. کلات نیوز باید زمینه‌های فعالیت اطلاع‌رسانی خود را در همه زمینه‌های خبررسانی تقویت کند. این امر با مشارکت خبرنگاران مختلف میسر خواهد بود. کلان‌نگری به مباحث استان و شهرستان‌ها می تواند منافع زیادی برای مردم داشته باشد. امید که مسئولین کلات نیوز به این مهم دقت داشته باشند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *