زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند

دهنت را ببند و حرف نزن و راجع به چیزی که نمی فهمی اظهار عقیده نکن.
ارنست همینگوی – زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند؟

ساز انتخابات برای شوراها ظاهرا در فضای مجازی استان سیستان و بلوچستان کم کم کوک می شود. از مقالات کلی گو گرفته تا حملات به شهرداری و شورای‌های کنونی که چنین هستند و چنانند. در تحلیل این نوشته‌ها باید چند نکته را مدت نظر قرار داد تا به نتیجه عقلانی‌تری برسیم.

۱. حمله شخصی: بنده قبلا در همین وبلاگ درباره حمله شخصی به تفصیل صحبت کرده‌ام. خلاصه‌اش این است که باید اندیشه را نقد کرد و یا عملکرد را نه این که به فرد تاخت و تاز شود. شما اگر با عملکرد فلان سازمان مشکل دارید پس همان را مورد بررسی قرار دهید تا اینکه مثلا بگوید حسنک ریس آن سازمان بد است. بسیاری از نوشته‌های انتخاباتی دوستان در همین خط سیر می کند. آنها قلم‌های زهرآلود خود را برکشیده‌اند تا بر پیکر این و آن فرو کنند. که چه؟ که خود یا از طیف خود کسی را علم کنند.

۲. عروس کور و کچل: برخی از همین الان شروع کردن به کلی گویی درباره شهر و انتخابات و شورا و ازاین داستان‌ها. که مثلا دموکراسی این است. شهر خوب چنین است. شهرداری بهمان است. این روند ادامه پیدا می کند تا فصل انتخابات برسد. بعدها مقاله نویسان که این همه قلم فرسایش داده‌اند آس خود را در فضای مجازی یا حقیقی رو می کنند. یادت هست گفتم عروس ما از خوشگلی نباید تا داشته باشد؟ پیرهن تنش اطلس باشد؟ راه که می رود چنین و چنان باشد؟ خوب باید این هم همان! حالا شماید و چیزی ناشناخته در پس چادر، اگر آن را کنار بزنید معلوم نیست حوری باشد یا نه؟ پس مواظب گربه رقصانی‌ها باید بود. تا جایی که ممکن است اطلاعات درست کسب کنید از چندین منبع کسب کنید. آنها را در کنار هم قرار دهید و بسنجید آخر سر نتیجه بگیرید.

فعلا تا اینجا برای این بخش فکر کنم کافی باشد. شب دراز است و داستان قلندری ما بی پایان. یاهو

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه