مردی برای همه فصول

روز خبرنگار و مراسم مربوط به آن امسال دارای رنگ و بوی متفاوت نسبت به سال‌های دیگر بود. حضور پررنگ اصحاب رسانه از سرتاسر استان نشان از هم‌نوایی آنان در انعکاس یک درد مشترک که همان درد مردم است دارد. هر چند ممکن است در رنگ و لعاب و کلمات ما متفاوت از هم پیام را برسانیم اما رویکرد اصلی اطلاع‌رسانی،بالابردن آگاهی جمعی و آموزش مطالبه‌گری حقوق و منافعی عمومی است.

امسال در این مراسم برنامه داشتیم از برخی از روزنامه‌نگاران و وب‌نویسان استان که تلاش فراوانی در این عرصه داشتن قدردانی ویژه‌ای داشته باشیم. یکی از این افراد دوست گرامی و همیشه آماده جناب یاسر کرد است. او سالهاست که در مطبوعات و وب‌نویسی حضور پررنگ و تاثیرگذار داشته است. هر چند امسال اصرار کرد برای دبیر همایش مسئولیت بپذیرم اما به دلایلی از این امر سرپیچی کردم. در بهار وب‌نویسی بلوچستان یاسر توانسته بود افراد زیادی را به  فضای نگارش وب علاقه‌مند کند و چه بسیار افرادی بودند که تحت تاثیر او شروع به نوشتن کردند.

یاسر
یاسر

در همایش اصلاح و اعتدال نیز او با زحمات فراوان توانست بخش اجرایی و هماهنگی این برنامه را به درستی به انجام برساند. برنامه ریزی و تدوین بخشی از مطالبات جهت انعکاس در آن همایش نیز با همکاری وی میسر شد. البته نباید  ایجاد روابط فردی جهت تامین منابع مالی این چند برنامه اخیر او به سادگی رد شد. در برنامه سفر تفریحی- توریستی که از میرجاوه تا چابهار طول کشید از تلاش‌های فراوان او جهت معرفی فرهنگ بلوچستان به گردشگر نروژی، بخصوص ترجمه‌هایی سلیس او که در سفر مفرح ذات بودند باید حتما یادی بکنم.

درود بر تو دوست گرامی یار و یاور فعالان عرصه اجتماعی مردی که برای همه فصول خود را به اثبات رسانده‌ای

پ.نوشت: در زمینه‌سازی برای این نوشته انار و انگور سنگان بی‌تاثیر بوده است 😀

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه