اصلاح طلبی محلی

اصلاح طلبی محلی

اصلاح طلبی مردمان سیستان و بلوچستان با آنچه در مرکز ایده پردازی می شود و در اینجا اجرایی می شود زمین تا آسمان با هم فرق دارند.

ایدئولوگ‌های مرکز نشین اصلاح طلب در تهران «تَکرار» می کنند و متوقعند همه از شرق تا غرب مملکت چنین کنند. ظاهرا این اواخر مردم می خواهند تفکر کنند به جای تکرار چرا که خلق را تقلیدشان بر باد داد.

مشکل مردم با اصلاح طلبان کاسب‌کار هم استانی است. اصلاح طلبی همانند یک لباس کار است که فرد برای انجام تجارتش آن را صبح به صبح به تن می کند. نگاه ابزاری به اصلاح‌گرایی آفت بزرگی در جامعه امروز سیستان و بلوچستان است. همین امر باعث شده است فرد از جناح چپ «مشارکتی» به نمایندگی «پایداری» برسد. در واقع آنچه برای این افراد اهمیت داشته صرفا منافع تجاری و رانتی است.

کاسبان اصلاحات فقط به دنبال سو استفاده از طبع اصلاحی مردم استان صرفا جهت رانت خواری اقتصادی هستند. مردم و رای آنها ابزاری جهت نیل بدان اهداف است. به همین دلیل هیچگاه از توسعه انسانی استان و افراد خشنود نخواهند شد. چون با رشد فکری فرد دیگر دارای استقلال فکری شده و وسیله‌ای پیش برنده اهداف تجاری-سیاسی آنها نیست.

اصلاح طلبی در مقیاس کشور به طور اعم و در استان به طور اخص دچار بحران صداقت و مردم پذیری است. در این استان بدلیل ممانعت تعمدی توسعه سیاسی بخصوص توسط احزاب و افراد مدعی مردم در دوراهی رد و پذیرش آنان در انتخابات آتی هستند. اگر ایده پردازان اصلی این جریان نتواند سوداگران به ظاهر اصلاح طلب را از قطار پیاده نکنند باید منتظر یک ترامپ ایرانی باشند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *