نوکیا،میگو و مایکروسافت

چرخش نوکیا از میگو به ویندوز شاید مهمترین خبر در دنیای فناوری بود. موضوع با یادداشتی توسط مدیرعامل نوکیا شروع شد. استفان الوپ که یکی از کارمندان سابق مایکروسافت است نارضایت خود را از وضعیت نوکیا در داشتن سهم عمده‌ای از بازار ابراز می کند. او می خواهد با بیان استراتژی نوکیا تحول عمیقی در روند نوکیا به وجود آورد.

مذاکرات این دو شرکت با هم شروع شده است اما به طور رسمی خبری به بیرون درز نمی کند. سرانجام آن چیزی که همه پیش بینی می کردند اتفاق می افتد. نوکیا در بیانه‌ای رسمی استراتژی اصلی خود را استفاده از ویندوز فون هفت بیان می کند. با بیان این اخبار ارزش سهام مایکروسافت بالاتر می رود.

این خبر موقعیت پروژه میگو را در هاله‌ای از ابهام فرو برد. نوکیا اعلام کرده است که میگو سیستم عامل اصلی گوشی های هوشمند آن شرکت نخواهد بود. بلکه میگو بخشی از سیاست گوشی های هوشمند خواهد بود که امسال به بازار عرضه خواهد شد و بیشتر جنبه آزمایشی خواهد داشت.

ظاهرا نوکیا پیش از گفتگوهای خود با مایکروسافت با گوگل تماس های برای انتخاب آندروید داشته است ولی به دلایل مالی نتوانسته اند به توافقی دست یابند. نوکیا قرارداد با مایکروسافت را بهترین گزینه ممکن می داند. آنها قصد دارند در رقابت نفس گیر گوشی های هوشمند با پیوند زدن خود با غولی به نام مایکروسافت قدم های محکم‌تری بردارند. آیا موفق خواهند بود؟ جواب این سوال را زمان مشخص خواهد کرد.

چرخش نوکیا از میگو و کیوت باعث به وجود آمدن جنجال‌های میان کاربران و توسعه دهندگان این پروژه شده است. بر اساس آماری میگو در سال ۲۰۱۰ از پروژه‌های بوده است که دارای پیشرفت سریع بوده است. هنوز بحث میان توسعه دهندگان در لیست‌های پستی میگو به شدت در جریان است. آنها از این تصمیم بسیار شگفت زده شده اند.چون توسعه چنین پروژه‌ای بدون حمایت جدی یه توزیع کننده سخت افزارهای موبایلی تقریبا غیر ممکن است.

میگو شاید بتواند در زمینه نت بوک‌ها و رایانه‌های شخصی رومیزی حتی به پیشرفتهای دست یابد اما بدون پیدا کردن یک حامی در زمینهٔ سخت افزار با مشکل جدی بر خواهد خورد. چون بیشتر سخت افزارهای موبایل اختصاصی در اختیار شرکت های خاصی هستند باید یک چنین شرکت در این پروژه حمایت داشته باشد.

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *