مزایای انتشار سریع فایرفاکس

مدتی قبل موزیلا فایرفاکس نسخه ۹ را منتشر کرد. این سرعت زیاد در انتشار نسخ‌ جدید باعث افزایش نگرانی‌هایی درباره سازگاری‌های برنامه‌های جانبی فایرفاکس و سردرگمی کاربران با نونما شدن شمایل آن شده است. موزیلا اخیر به خاطر این انتشارات سریع با انتقاداتی به خصوص از طرف بخش تجاری مواجه شده است. در هر حال برای انتشار سریع یک برنامه مزایایی نیز وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

۱. حرکت بر روی لبه تکنولوژی

اینترنت به سرعت در هر لحظه تغییر می کند. انتشار سریع باعث می شود تا مرورگر نیز مانند اینترنت رشد می کند. به روز بودن مرورگر و ایجاد فن‌آوری های نوین در آن باعث سرعت بیشتر اینترنت در دو سطح کمی و کیفی خواهد شد. مرورگر نباید باعث کند شدن توسعه اینترنت شود.

۲. دسترسی سریع‌تر به عملگر‌ها و ویژگی‌های جدید

انتشار سریع باعث دست‌یابی سریع‌تر به چیز‌های جدید و عملکرد‌های بهتر و به همان ترتیب کیفیت نرم‌افزار می شود. در طول ۱۸ ماه کاربر شش به روزرسانی را دریافت می کند که معادل یا بیشتر از آن چیزی است که در یک به روزرسانی مرسوم منفرد بعدا دریافت خواهد داشت.

۳. کاهش خطر ریسک

برای توسعه دهندگان فایرفاکس این به معنی کاهش ریسک در تولید محصول است. باگ‌ها و خطاها سریع‌تر رفع می شود و شما در آخر محصولی پایدارتر خواهید داشت.

۴. مدیریت بهتر پروژه و آگاهی بازار

انتشار سریع مدیریت پروژه و چالاکی در بازار را بهبود خواهد داد. فایرفاکس می تواند ویژگی‌های جدید را بر اساس تحقیق و نبض بازار کم یا زیاد کند.

۵. کاهش فشار تولید

در این شیوه جدید انتشار فشار برای انتشار نسخه جدید با وجود آماده نبودن کامل آن کاهش خواهد یافت چون انتشار دیگر ۹۰ روز بعد در راه است. توسعه دهنده می تواند هر اصلاح و توسعه‌ای را برای زمان های متعدد برنامه ریزی کند.

۶. نیاز مشتری

یک به روزرسانی ۹۰ روز می تواند توسعه دهنده را بیشتر ملزم به توجه به نیازهای کاربران فایرفاکس کند.

۷. حرکت بر اساس نیازسنجی

شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزار که مدل توسعه سریع را برگزیده اند خیلی سریع تر می توانند به شرایط بازار و نیازمندی‌های کاربرانشان عکس‌العمل نشان دهند. تصور کنید یک برنامه یک سال توسعه می یابد و شرکت آن را به کاربرانش عرضه می کند و همه کاربران از شکل و شمایل آن خوششان نمی آید. همان اتفاقی که برای فایرفاکس ۴ افتاد که کاربران از کروم‌سازی رابط دسترسی به هیچ وجه خشنود نبودند.

موزیلا خود نیز از این مدل توسعه دفاع کرده و گفته است که: هر شش هفته ما یک فایرفاکس جدید برای ارزیابی و انتشار به جهان ارائه می دهیم مگر آنکه مشکلات غیر قابل پیش بینی به وقوع به پیوندد. تیم می گوید:  آزمایش و پایدارسازی هر نسخه با تعداد زیادی کاربر به ما این امکان را خواهد داد باگ‌ها را زودتر یافته و آنها را اصلاح کنیم و از کیفیت هر انتشار اطمینان حاصل کنیم.

منبع +

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه