افتتاح دوره آموزش رایانه در آبادان

روزگذشته (۲۱فروردین) برای افتتاح دورهٔ ای‌سی‌دی‌ال به روستای آبادان رفتیم. این دوره با همت مردم آن روستا،پیگیری‌های استاد برهانی،مساعدت‌های مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان، امام جمعه ایرانشهر و دوست گرامی شهرام ریگی،مدیرعامل شرکت پیام بلوچ، راه اندازی شده است. روز اول بانوان و حتی دختر بچه‌های روستای آبادان که با اشتیاق وافری در کلاسی که به همت خودشان مکانش مهیا شده بود، شرکت کرده بودند. بسیار تحت تاثیر علاقهٔ آنان برای فراگیری فناوری‌های جدید قرار گرفتم.

دورا دورا  به واسطه دوستان در جریان پیگیری‌هایشان برای راه انداختن این دوره بودم. چند باری که وقت یاری کرد در کنار آنها قرار گرفتم. از اینکه نتواسته‌ام آن گونه که دلخواهم بود آنان را یاری کنم حزینم. امید که با رسیدن به اهداف این طرح موجبات خرسندی همه کسانی که دل در گروی آبادانی آبادان و این استان و کشور دارند فراهم شود.

دوره‌های روستایی فنی حرفه‌ای به خصوص در زمینهٔ فناوری اطلاعات هنوز به درستی جا نیفتاده است(ظاهرا اولین دوره روستایی است). حتی گلایه‌های مسئولین این امر حاکی از عدم استقبال و یا شاید سختی دسترسی روستاییان به این گونه دوره‌های بود. خوشبختانه با مساعدت‌هایی که از سوی مدیرکل محترم فنی و حرفه‌ای استان و رئیس فنی حرفه‌ای شهرستان ایرانشهر انجام گرفت امکانات بسیار خوبی برای آموزش این دوره اختصاص یافت. از جمله امکانات لازم برای این دوره رایانه‌هایی بود که از سوی مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان ایرانشهر به صورت امانی در اختیار این کلاس‌ها قرار گرفته است. این حرکت در نوع خود بدیع و قابل تقدیر است. شایان ذکر است این دوره به صورت رایگان برای شرکت کنندگان برگزار می شود و در پایان به آنها گواهی‌نامه فنی و حرفه‌ای داده خواهد شد.

خیلی امیدوارم پس از این دوره وبلاگ نویسی‌های از آن دیار به خصوص از میان بانوان به جمع وب‌نگاران بلوچستان بپیوندند. این امر میسر نمی شود مگر به پشتکار خود آنها و راهنمایی و تشویق‌های دوست گرامی جناب برهانی. من این کار را برای او که بخشی از این پروژه را به دست گرفته است به عنوان یک اقدام عملی و نمره عملی‌گرایی در کارنامه‌اش منظور خواهم کرد.

در انتها بنده به نوبه خود از همه کسانی که به برگزاری هرچه بهتر این دوره کمک کردن (و می کنند) سپاسگذاری می کنم.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹ دیدگاه

  1. حرکت بسیار پسندیده و خوشحال کننده ای است. خدا قوت و دست مریزاد به همه کسانی که در این امر سهیم بودند به ویژه استاد برهانی عزیز ، شهرام ریگی و مدیریت فنی حرفه ای.

  2. خوشحال شدم از شنیدن این خبر و همچنین یک خسته نباشید ویژه دارم خدمت شما و تمام دوستانی که دلشون برای آبادانی این مرز وبوم میتپه اجرتون با خدا موفق وسربلند باشید.
    امیدوارم مسئولین نیکشهرهم به فکربرگزاری همچین دوره های مفیدی باشند.

  3. ممنونم مصطفای گل؛ از این اعلامت که از من ِ ذوق زده هم جلو زدی. و از وقت گذاریها و از استراحت خود زدن هایت که پابه پای شهرام به خاطر ما دویدی و هزینه کردی. و از شهرام عزیز در جایگاه خودش ممنونم که آمد و از خواب بیدارم کرد و گفت بگیر. و من فقط گرفتم آن ( داد) شایگان را. (داد) دانش را که می تواند ثروتی باشد برای آیندۀ بچه های آبادان. و از آقای کارگر گرامی که هرچه ملاطفت داشت وقف بچه های آبادان کرد. و مراتب امتنان در خور بزرگواریهای امام جمعۀ محترم ایرانشهر ، حضرت حجه الاسلام عبداللهی را به حضورشان تقدیم می کنم، که نه با روحیه و برخورد رسمی، بلکه برادروار و در کمترین وقت ممکن کارمان را راه انداختند. و در پایان از مدیرکل محترم فنی ـ حرفه ای استان جناب آقای جهانتیغ هم که طبق گفتۀ شهرام ریگی، در اسرع و قت دستور همکاری همکاران گرامی شان را صادر کردند، مخلصانه سپاسگزاری می کنم.

  4. یاران چه شجاعانه/ آمدند به میدان عملگرایانه
    افرین بر این همت. فقط تذکری بدم به آقای برهانی و دیگر آبادانی ها یه وقت سرتون با فیفا۲۰۱۲ یاPES2012 یا بقیه بازی ها گرم نشه و مارو فراموش کنین 😀

  5. @رئیسی(فنوج)
    دوست عزیز

    شما ۵۰ نفر مشتاق پیدا کن ، فضا برگزاری کلاس رو هم فراهم کنید ( اتاقی که بشه ۱۰ کامپیوتر برای آموزش ۲۰ نفر با میز و صندلی )

    بقیه هماهنگی ها ، مجوزها ، امکانات سخت افزاری ، نرم افزاری و مدرس دوره رو ما واست فراهم می کنیم .

    مسئولین نیکشهر رو بزار استراحت کنن .

    شاد باشی