حذف ایندکس لینوکس از گوگل

بعد از سال‌ها گوگل در زمینه لینوکس یک قدم به عقب برداشت. چند روز پیش گوگل ایندکس جستجوی لینوکس را برداشت. این بخش از جستجوی گوگل منابع مفید و خوبی در زمینه لینوکس می یافت و در اختیار کاربران می گذاشت. گوگل بعد از انتخاب لینوکس کروم به عنوان سیستم عامل لپ‌تاپ‌های تولیدی خود قدمی بزرگ در گسترش این سیستم عامل برداشته بود اما با این قدم کمی عقب کشید.

گوگل در این زمینه گفته است که موتورهای جستجو امروزه تحول شگرفی داشته اند و بر اساس تحلیل‌ داده‌هایی که آنها در اختیار دارند جستجو از طریق همان باکس همیشگی گوگل بهترین راه است. ایندکس‌های اختصاصی کمتر در جستجو مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. پس کاربران در همان صفحه اول اگر به دنبال لینوکس فدورا هستند با تکنیک‌های موجود در جستجو آن دو واژه را نوشته و به دنبال نتایج آن باشند تا در بخش اختصاصی گوگل برای لینوکس به دنبال فدورا باشند.

البته این بستن فقط شامل لینوکس نشده بله ویندوز،مک برخی ایندکس‌های اختصاصی مانند عموسام از این سیستم حذف شده اند. همه این ایندکس‌ها به صفحه اول گوگل منتقل می شوند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه

  1. با سلام
    یک قدم به عقب فکر کنم اشتباه باشه. به نظر من موتورش اینقدر قوی شده دیگه نیازی نیست که جدا باشه. اتفاقا هر سادگی پشتش کلی فکر و کار و پیچیدگی وجود داره.
    موفق باشید

    1. از لحاظ اینکه یک مجموعه شسته رفته رو از جمع حذف کرده و بحث ارتباط ورودی سرچ و تحلیل اون در تعامل با هم هستن این حرکت به عقب گرد بود. شما وقتی در ایندکس اوپتیماز شده لینوکس می گشتین چیزای متناسب تری برای شما یافت می شد در سمت انجین کار حجیم تر شده.
      به هر حال تا حد رعایت مرز لازم ه مثل گوگل اسکالر مثلا